Dagen, framtiden

Har fått ny färg i håret - 5/75. Blev riktigt fint! Så nu är jag en mörk brunett igen! Kändes lite lockande att prova vara blond när jag lix har håret så kort men Camilla har nog rätt. Jag skulle antagligen aldrig trivas i det. Men det kändes mycket bra att ha /75 istället för /77!! (Brun-mahogny istället för brun-brun)

Så var jag ute på en promnad ikväll. Lång blev den men jag gjorde en paus för att ringa Andreas. Var bara tvungen at höra hans röst, säga att jag älskar honom.. Det var så härligt ute å solen lyste så fint. Jag fick som känslor av lycka och lugn. Det kändes på något sätt som om han var med mig. Jag önskar att han varit det.

På torsdag eftermiddag kommer han äntligen hem för gott. Underligt. Skönt. Jag har som blivit så van att längta, att vara ensam, att kväva känslorna av saknad, att gråta floder i ensamhet. Underligt. Jag skulle kunna börja gråta nu av ensamhet. På torsdag av lycka. Snälla var samma underbara man som alltid. För alltid.

Känslorna går som ett virrvarr ibland. Jag vet inte vad jag känner. Jag är nervös, förhoppningsfull, rädd, längten, orolig, ledsen och glad över att vi ska flytta till Göterborg. Jag kan inte heller tro att det är sant. Det är sex veckort kvar och jag vet hur fort tiden går. Snart är vi där. Alltför snart?

Bad blir det i midsommar. Måste bara hitta en strand som är tom så man kan bada utan kläder. Jag har ju stället i skogen som jag skulle vilja bada på innan vi åker. jag har längtat sen skoterutflykten förrförra vintern! Underbart men antagligen alldeles för kallt. Tror tusan-i-mej att havet är varmare är den där skogsbäcken!

Lördagkväll festivalhelgen längtar jag till, då ska det bli partaj till tusen!!!! Även om Andreas inte kommer va så vild :P

Skulle vilja höra Björn sjunga "Jag ger dig min morgon" igen. Han sjunger den så otroligt fint min morbror trubaduren. Jag hörde låten idag och började minnas att han sjungit den för mig en gång. Vackert. Likt originalet men bättre.

Börjar 14.00 imorgon. Ska krypa ihop och läsa. Kan inte hjälpa att jag får lite dåligt samvete när jag har så korta dagar. Jag måste ju samla ihop pengar!! Men jag måste må bra framför allt. Jag ser detta som sista chansen att jobba alldeles för mycket. Jag vill inte göra det när andreas kommit hem. Nu jobbar jag mindre istället men jag får väl passa på att städa. Jag vet att han vill att jag ska njuta av att jag är ledig och inte känna samvetet gnaga. Jag ska inte låta det styra. Skönt att va ledig ska jag tänka!

Nä, nu ska jag bara mysa. och längta till torsdag! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0